Człowiek zawsze będzie się odnosił do wieczności…

Przeszywające, pełne dreszczy, emocji, chwilami nawet łez. Taki był koncert w Kościele Seminaryjnym, jeden z ostatnich w ramach 27. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater. „Requiem ludowe” wybrzmiało w aranżacji na niezwykłych instrumentach perkusyjnych grupy Kwadrofonik i przy niesamowitym głosie Adama Struga. Jak mówił Roman Wyborski, pieśni żałobne to muzyczny dorobek także w polskiej muzyce:

[audio:http://fiat.fm/wp-content/uploads/2017/05/1-Roman-Wyborski.mp3]

Adam Strug, określany w czasie koncertu pieśniarzem nad pieśniarzy, zauważył, że najważniejsza w muzyce sakralnej jest relacja z Bogiem:

[audio:http://fiat.fm/wp-content/uploads/2017/05/2-Adam-Strug.mp3]

Dariusz Hankiewicz, który kilka godzin wcześniej otwierał wystawę swojej fotograficznej grupy Motycz, przyznał, że bycie uczestnikiem takiego festiwalu jak Gaude Mater to ogromne emocje i wyróżnienie:

[audio:http://fiat.fm/wp-content/uploads/2017/05/3-Dariusz-Hankiewicz.mp3]

Publiczność w skupieniu i zupełnej ciszy słuchała i przeżywała koncert. Magdalena Pękala, perkusistka grupy Kwadrofonik, opowiedziała o instrumentach, na jakich grali:

[audio:http://fiat.fm/wp-content/uploads/2017/05/4-Magdalena-Pękala.mp3]

Muzycy wykorzystali nietuzinkowe instrumenty muzyczne, które swoim brzmieniem wpadały chwilami nawet w kakofonię. Przejmujące, poruszające i wzruszające dźwięki nawiązywały do nieba, piekła i czyśćca, a przede wszystkim ludzkiego przemijania.

SW