Teatr jest wielką wartością. Rozmowa z Magdaleną Piekorz

Magdalena Piekorz/Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie/foto Piotr Dłubak

Magdalena Piekorz artystyczną pieczę nad Teatrem im. Adama Mickiewicza w Częstochowie sprawuje od września 2018 roku. W 2019 roku zrealizowała spektakl Czyż nie dobija się koni? Horacea McCoya, a w 2020 Królową Śniegu Hansa Christiana Andersena. Z Magdaleną Piekorz kilka dni (5 marca) po premierze Królowej Śniegu (29 lutego) rozmawiała Aleksandra Mieczyńska. A rozmowę przypominamy w Międzynarodowym Dniu Teatru (27 marca):

[audio:https://fiat.fm/wp-content/uploads/2020/03/Magdalena_Piekorz_05_03_2020.mp3]

Na stronie Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie o Magdalenie Piekorz czytamy:
⟶ reżyser filmowy i teatralny, scenarzystka, doktor sztuki filmowej. Ukończyła reżyserię na WRiTV Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; od 2004 do 2016 roku. adiunkt i wykładowca na Wydziale Reżyserii WRiTV, pełniła także funkcję dyrektora artystycznego Instytucji Filmowej „Silesia-Film”. Dyrektor artystyczny częstochowskiego Teatru od września 2018 r. Filmy do­kumentalne, które realizowała zarówno w Polsce, jak i za granicą, przyniosły jej prestiżowe nagrody. W dorobku reżyserskim znalazły się następujące tytuły: „Dziewczyny z Szymanowa”, „Franciszkański spontan”, „Przybysze”, „Labirynt”, „Znaleźć, zobaczyć, pochować”, „Arystokraci w Nowej Rosji”, „Prze­rwany lot”, „Opuszczone miasto”, a także serial „Chicago” oraz „Widok Krakowa”. Za debiut fabularny „Pręgi” otrzymała w 2004 r. Złote Lwy na Festiwalu w Gdyni. Rok później film był polskim kandydatem do Oscara. „Senność” z 2008 nagrodzona została Złotym Klakierem i otrzymała nagrody FFP w No­wym Jorku i Seattle. „Zbliżenia” z 2016 r. przyniosły nagrody za muzykę i zdjęcia na Festiwalu „Pro­wincjonalia”. Równolegle z twórczością filmową Magdalena Piekorz z powodzeniem realizuje spektakle teatralne, m.in. „Doktor Haust” – monodram Michała Żebrowskiego, Teatr Studio w Warszawie, „Łucja szalona” (współpraca m.in. z Krzysztofem Kolbergerem), Teatr Słowackiego w Krakowie, „Wizyta star­szej pani” (z Anną Polony w roli tytułowej), Teatr Śląski w Katowicach. Zrealizowała także w Teatrze Te­lewizji „Techniki negocjacyjne” z Agnieszką Grochowską i Mariuszem Bonaszewskim w rolach głównych.

W 2019 r. w częstochowskim Teatrze zrealizowała spektakl „Czyż nie dobija się koni?” Horacea McCoya.

W tym samym roku wyreżyserowała „Orfeusza i Eurydykę” Christopha Willibalda Glucka w Warszawskiej Operze Kameralnej oraz „Biesiadę u hrabiny Kotłubaj” wg scenariusza Jana Bończy-Szabłowskiego na podst. opowiadania Witolda Gombrowicza (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie).

Na premierę „Królowej Śniegu” Beniamina Bukowskiego (wg H. Ch. Andersena) w reżyserii Magdaleny Piekorz zapraszamy do Teatru im. A. Mickiewicza – 29 lutego 2020 r. Na premierę „Królowej Śniegu” Beniamina Bukowskiego (wg H. Ch. Andersena) w reżyserii Magdaleny Piekorz zapraszamy do Teatru im. A. Mickiewicza – 29 lutego 2020 r. Na premierę „Królowej Śniegu” Beniamina Bukowskiego (wg H. Ch. Andersena) w reżyserii Magdaleny Piekorz zapraszamy do Teatru im. A. Mickiewicza – 29 lutego 2020 r. Na premierę „Królowej Śniegu” Beniamina Bukowskiego (wg H. Ch. Andersena) w reżyserii Magdaleny Piekorz zapraszamy do Teatru im. A. Mickiewicza – 29 lutego 2020 r.

Magdalena Piekorz jest także autorką wierszy i tekstów piosenek.
W 2018 r. wydała tomik „Ogrody pamięci”.
W listopadzie 2018 r. na rynku wydawniczym ukazała się płyta „Ogrody złudzeń” z kompozycjami Adriana Konarskiego, na której znalazły się trzy piosenki do napisanych przez Magdalenę Piekorz tekstów i zaśpiewane przez Joannę Kulig, Iwonę Loranc, Jacka Wójcickiego i Jarosław Wasika. W 2019 roku ukazała się także pierwsza powieść Magdaleny Piekorz pt. „Nieobecność” napisana we współpracy z pisarką Ewą Kopsik.